4 strategije za lakše nošenje sa stresom

Stres je dio naše svakodnevnice, bilo da ga doživljavamo na poslu, fakultetu, kod  kuće ili bilo kojem domenu života.

Slušamo o njemu, osjećamo ga, no da li znamo kako da se nosimo sa njim? Nije istina da ne možemo ništa učiniti kako bi promijenili nivo uticaja stresora na nas ili kako bi unaprijedili svoje vještine nošenja sa stresom.

Sljedeće 4 promjene možete napraviti već danas.

  1. IZBJEGNI – Neki stresori se ne mogu izbjeći, zato planirajte ranije i kontrolišite one stvari koje možete kontrolisati.

Kontrolišite svoje okruženje. Smeta vam gužva u saobraćaju? Krenite ranije na posao ili vozite putem koji nije prometan. Nerviraju vas mediji? Ugasite TV.

Izbjegavajte ljude koji vas stresiraju. Jedan kolega vam baš smeta? Distancirajte se od njega fizički  i sjedite dalje od njega na sastancima ili predavanjima. No, svakako se trudite da ne budete agresivni i ne izazivajte konflikte.

Naučite da kažete „ne“. Drugi ljudi vas uvijek mole da uradite nešto za njih? Uvijek stavljate tuđe potrebe ispred svojih? Zapitajte se da li je to vaš posao i postavite jasnu granicu. Kada ljudi shvate da nećete raditi stvari za njih, manje će to tražiti od vas. Prihvatanjem više obaveza nego što možete podnijeti je dobar recept za stres.

Izbjegavajte raditi stvari koje su vam nevažne. Trošite previše vremena na društvenim mrežama? Ugasite aplikacije dok radite nešto što vam je zaista bitno. Eliminišite zadatke na to-do listi od kojih nemate koristi.

 

  1. PROMIJENI – Zapisujte stvari i situacije koje vam izazivaju stres i onda ih pokušajte promijeniti.

Zamolite druge da promijene svoje ponašanje, ali budite spremni i sami to uraditi. Manji problemi, ako se ne riješe, stvaraju veće probleme.

Jasno izražavajte svoja osjećanja, umjesto da ih držite u sebi. Počnite rečenicu sa „ja osjećam…“ Bićete iznenađeni koliko drugi ljudi mogu imati razumijevanja za vaše emocije.

Efikasnije upravljajte svojim vremenom. Planirajte svoje zadatke dan ranije i uvijek ostavite malo slobodnog vremena za neplanirane probleme.

 

  1. PRIHVATI – Neki stresori, neizbježni problemi i događaji se ne mogu izbjeći. U tom slučaju je najbolje prihvatiti stvari koje ne možete kontrolisati ili promijeniti. Prihvatanje može biti teško, ali je bolje nego uporna borba protiv situacija na koje ne možete uticati.

Razgovarajte sa nekim. Možda ne možete promijeniti situaciju, ali će vam biti mnogo lakše ukoliko podijelite svoja osjećanja i misli sa nekim bliskim.

Naučite da praštate. Prihvatite činjenicu da ljudi nisu savršeni i da prave greške, baš kao i vi. Potrebno je mnogo energije za ljutnju. Oslobodite se bijesa, ljutnje i zamjeranja i nastavite dalje sa svojim životom.

Mislite pozitivno. Možda zvuči kao klišej, ali jedna negativna misao koju imamo kada smo pod stresom, vodi do druge negativne misli i tako stvaramo lanac samoporažavajućih i odmažućih misli. Umjesto toga, na velike izazove gledajte kao na prilike za rast, razvoj i učenje.

 

  1. ADAPTIRAJ – Ako ne možete promijeniti situaciju, promijenite sebe. Možete se adaptirati na stresnu situaciju, mijenjanjem svojih zahtjeva, očekivanja i svoje percepcije.

Promijenite svoje zahtjeve. Perfekcionizam je veliki izvor stresa. Morate li sve savršeno uraditi? Budite zadovoljni sa „dovoljno dobro urađeno“, umjesto „savršeno urađeno“.

Sagledajte veću sliku. Zapitajte se „Da li će ovo biti važno za godinu dana ili za pet godina?“. Odgovor je obično ne. Kada to shvatite, situacija će biti manje preplavljujuća.

Fokusirajte se na pozitivne stvari. Prisjetite se situacija kada ste se uspješno nosili sa stresom ili vaših vrijednosti, vaših pozitivnih strana i osobina. To će vas podsjetiti da je život više od onog što sada prolazite.

 

Stres je, kao što smo rekli na početku, sastavni dio naše svakodnevnice i naših života. Praktikujte neku od navedenih strategija i pronađite onu koja vam najviše odgovara. Na vama je da se izborite sa stresorima, niko to ne može uraditi za vas.